top of page

Як організувати власний день. Методики успішних людей

Організація власного дня, це дуже складна річ для деяких людей. Кожен, напевно, стикався з ситуацією коли багато справ, але обмаль часу. Але у багатьох є питання, як саме планувати свій час, щоб все встигати і сну 8 годин було. На нашу думку найкращим прикладом є успішні люди. Вони є яскравим прикладом як треба організовувати свій день.


Тому з цим питанням ми звернулися до експертів:

Під час підготовки матеріалу вдалось поспілкуватись із Юлією Гундертайло, психологом компанії Pleso, Анною Сімонян, політологинею, та Михайлом Ролем, журналістом, громадським діячем.


Люди у своєму плануванні часто виходять з позиції результативності — у розрізі короткотривалих рішень, та втрачають довгострокову перспективу (як ці рішення будуть впливати на моє благополуччя в цілому). Тому пропоную у цьому виходити з площини самоспівчуття — наскільки рішення є хорошим саме для мене в даний період часу.


Стандартні рішення (наприклад, вставати о 5:00 і йти на пробіжку) особисто для Вас можуть бути настільки важкими (наприклад, зранку ще треба відвести дітей в садочок) або несумісними з Вашими тілесними /психологічними особливостями (біг викликає роздратування, є травма коліна). Тому варто провести дослідження (самостійно або зі спеціалістом) щодо підбору оптимальної організації дня.


Варто зауважити, що робочий день може мати такі основні блоки:

1. Ранкові щоденні практики;

2. Сніданок;

3. Виконання робочих завдань з перервами;

4. Обід;

5. Виконання робочих завдань з перервами;

6. Планування наступного дня;

7. Вечеря;

8. Відпочинок/спортивні/творчі заняття/вільний час/навчання;

9. Вечірні щоденні практики;

10. Сон.


Кожен з цих пунктів варто дослідити (що і як я роблю зараз) та реорганізувати так, як хочеться і найбільш ефективно. Якщо говорити про вранішні практики, то їх ціль — налаштувати розум і тіло на позитивний лад, і тут можуть бути використані різні тілесні вправи (зарядка, танці, йога, цигун і т.д) та психологічні заняття (медитації, візуалізації і т.д.). Варто ставити собі якісь часові періоди (40, 90, чи 120 днів) — щоб постійно пробувати щось невідоме, розширювати своє бачення і набувати нового досвіду. Тоді з часом, повертаючись до уже добре знайомої активності, можна відкрити в ній нові грані — як у книжці, яку перечитуєш через 10 років. Так само можна вивіряти всі інші пункти.


Ми бачимо, що організувати власний час досить складно, тому люди ще 3 століття тому придумали ефективні методи як організувати власний час так, щоб бути максимально ефективним.


Вильфредо Федерико Дамасо Парето — звичайний італійський економіст і соціолог, який ще у 1900 роках придумав принцип, за яким, навіть зараз, живуть мільйони людей. Принцип Паретто формулюється як «20% зусиль дають 80% результату, а решта 80% зусиль — лише 20% результату». Ось саме на цих 20% треба зосередитись для якнайшвидшого виконання завдання. Дуже часто використовують для оптимізації ефективності роботи, щоб обрати максимальний мінімум потрібних дій, задля швидкого досягнення поставленої цілі.


«Не всі термінові справи важливі і далеко не всі важливі справи — термінові» — цитата 34-го президента США, Дуайта Ейзенхауера. Він відомий не тільки як президент США, а й засновник Матриці Ейзенхауера.


Планую свій день звечора, записую в нотатках на телефоні, або ставлю собі задачі в CRM-системі. Однак, в мене є і довгострокова стратегія та план з його виконання, куди я час від часу підглядаю, аби не «збитися з курсу» — ділиться з редакцією Анна Сімонян.


Вона радить:

«Пишіть стратегії на рік або на декілька місяців. Якщо у вас багато проєктів, краще розділити день, а не виконувати хаотично задачі, що падають на пошту. Перша половину дня — планування та робота над першим проектом. Друга половина дня — моніторинг задач та виконання другого проекту. Це допоможе вам тримати фокус на завданнях».


Звертаючись до наданої поради Анни Сімонян, ми можемо розділити проекти на дві групи: Робота та Занятість, і дуже важливо у плануванні часу — це визначити між ними різницю. Так і вважав відомий письменник Марк Форстер, і у своїй книзі «Зроби це завтра» він наводить таку таблицю:


Джерело: «Зроби це завтра», Марк Форстер


З таблиці ми бачимо як слід правильно розподіляти свої задачі для того, щоб вони не уповільнювали ваш розвиток.


У сучасному інформаційно насиченому світі багато людей скаржаться, що за день мало встигають. Є такий вислів: Щоб доба складала не 24, а 25 годин, потрібно... вставати на годину раніше. Не дарма люди здавна кажуть: Хто рано встає, тому Бог дає.


Час — це найцінніший людський ресурс. Тому остерігайтеся друзів, які бідкаються: Я не знаю, чим зайнятися! Кожна миттєвість життя не лише неповторна, але й незворотня. Тому визначіть для себе пріоритети в житті і щодня дійте, щоб наблизитись до реалізації мрій, планів, задумів — радить Михайло Роль.


Левову частку вільного часу люди, особливо молодь, тратять на «тусовки», телевізор, гаджети, соцмережі.


Якщо ваш вільний час складає 6 годин, то з них 2 години присвятіть головній справі (наприклад, вивченню іноземної мови), 2 години — спілкуванню з батьками, родичами, друзями, а 2 години — звичайному відпочинку.


Спілкування з ріднею - вкрай важливе! Ліна Костенко якось мудро сказала: Щоб людині почуватися щасливо, їй протягом життя потрібно «набутися» з рідними. Щоб потім не жалкувати... Адже всі ми не вічні...


Звичайний відпочинок не обов'язково має бути пасивним (лежання на дивані зі смартфоном чи планшетом). Найкраще, коли свій відпочинок ви використовуєте для свого хобі (читання, малювання, фотографування, музичні або фізичні вправи тощо). Старайтесь і професію свою обрати так, щоб вона приносила вам задоволення. Тоді зможете стерти грань між відпочинком і роботою.


Якщо вам потрібно зробити справу, до якої «руки не доходять» (наприклад, прибирання квартири), скористайтесь правилом 20 хвилин. Людина здатна протягом 20 хвилин на день робити будь-що без відчуття стресу. "Вода камінь точить»: щоденна робоча 20-хвилинка за тиждень виллється у 140-хвилинку і ви непомітно для себе зробите те, що довго відкладали.


Старайтеся робити справи, результат від яких залишиться надовго, а краще —назавжди.

Варіант: напишіть пісню про маму і розмістіть її в YouTube. Цінуйте життя. Кожну його мить.

Михайло торкається теми вільного часу, і саме методи фіксованого часу можуть допомогти розподілити час роботи та час відпочинку.


Перша техніка винайдена Франческо Чирилло, називається методом помідора (Методика Pomodoro), це «система 25 хвилин», помідором називають відрізок часу в 30 хвилин, протягом якого 25 хвилин приділяються роботі 5 відпочинку. Через 4 таких кола наступає 30 хвилинна перерва.


Доречі, таймер помідорний через те, що у Франческо Чирилло стояв годинник у формі помідора.


Автор статті — Тимофій Пехота

bottom of page