top of page

Епоха креативних зборів. Як не втомлюватися донатити?

Від початку війни діяльність волонтерів стала могутньою зброєю та опорою для багатьох верств суспільства. А соцмережі відкрили нові можливості для розвитку волонтерського руху, адже у мережах інформація шириться набагато швидше, залучається більша кількість людей, і все це на безоплатній основі.


Соцмережі активно використовують, аби закривати збори на потреби ЗСУ, анонсувати благодійні заходи (наприклад, на instagram-сторінці стендап-коміка Антона Тимошенка було опубліковано анонс великого концерту в Жовтневому палаці, кошти з якого пішли на ЗСУ). А ще соцмережі стали потужним майданчиком для творчості в цьому напрямку. За майже два роки повномасштабної війни люди почали втомлюватися від постійних «сухих» донатів, тож збори закриваються набагато повільніше. Через це волонтерам доводиться вигадувати креативний контент, аби заохочувати донатити на ЗСУ.


Пссс, а тут пообіцяй собі, що після прочитання цієї статті ти обов’язково задонатиш, пам’ятай, що це мегаважливо, адже це мінімальна плата за безпеку та життя. 


Одним із найяскравіших прикладів є збори стендап-коміка Василя Байдака. Кліп «Просто скинь донат» зібрав 500 000 грн за три години. Відео «Требабус» за добу зібрало 1,4 млн грн. Найбільш ефективний збір — на безпілотник Shark. Початковою ціллю були 2 млн грн, але відео зі словами «Піду втоплюся у річці глибокій, якщо два лями не зможу зібрать» охопило понад 50 000 глядачів на YouTube, комік зняв ще один кліп і зібрав 3,5 млн грн на два дрони.


Представники різних професій вигадують найкреативніші способи, щоб привернути увагу спільноти. До прикладу, минулої осені постала дружня ініціатива «флет для Флета», спрямована на допомогу баристі і воїну на прізвисько «Флет» — Дмитрові Биховченку. Кав’ярня «Дружба», в якій працював Дмитро, протягом тижня всі кошти з продажу флетвайту передавала на протезування воїна. Заклад закликав долучитися до цієї ініціативи й інші кав’ярні, що могли обирати будь-який період проведення акції та відсоток із продажів напою. До збору приєдналося понад 50 кав’ярень Києва, Полтави, Одеси, Житомира та Рівного. 



Або візьмімо до уваги «Книжкові сили України» — благодійний онлайн-магазин уживаних книжок. Придбати книжки можна на сайті магазину, а продати за допомогою чат-боту в Телеграмі. 100% коштів від продажу книжок передають на потреби ЗСУ. Після прочитання книжку можна повернути — її зможуть придбати повторно, і це принесе ще більше донатів.



Ще один яскравий приклад — креативні збори на instagram-сторінці української акторки театру та кіно Марини Кошкіної, як-от «Таємний друг», в межах якого відбувся розіграш різдвяних подарунків від акторів київських театрів. Для участі необхідно було скинути донат від 100 грн, а за суму від 3000 грн можна було самостійно обрати, від кого з акторів ви б хотіли отримати подарунок. Окрім цього, акторка запрошувала підписників на побачення за донат. Вона пропонувала зустрітися в гарному місці і поспілкуватися про живопис, літературу та творчий досвід. 



Дякую, що прочитали цю статтю, а тепер час виконати свою обіцянку і задонатити на ЗСУ, які щохвилини борються за нашу свободу та державність. Зробити це можна, наприклад, за допомогою благодійного фонду «Повернись живим» або обрати будь-кого з перевірених волонтерів — щоб ваші донати точно пішли на користь спільній справі.


Авторка статті — Аліна Біндас 

bottom of page